Cannes Lions 2018: to nejlepší z kategorie tištěné reklamy

21. 6. 2018 | Kristýna Vozková
Hořící kuře, zaneprázdněný Bůh nebo počůraný časopis. Podívejte se na to nejlepší z tištěné reklamy na Cannes Lions 2018.

Festival Cannes Lions 2018 oceňuje tu nejlepší marketingovou kreativitu jak na běžícím páse. Tradiční a přesto stále velmi atraktivní kategorií je Print & Publishing, v níž byl letos zaznamenán také český úspěch. Pojďte si ovšem projít všechny zásadní práce.

Grand Prix v kategorii získala kampaň Budweiseru s názvem Tagwords, která dokázala, kolik velkých hudebních zážitků je spojeno s jejich pivem. Stačí jen dobře hledat. Když vygooglíte kterýkoliv z dotazů zobrazených na plakátech, zobrazí se vám hudební legendy s lahví nebo plechovkou Budweiseru v ruce. Kampaň měla na svědomí agentura Africa Sao Paulo.

Vyhledávání dotazu „1969 musician sessions budweiser” vás zavede k fenomenálním Rolling Stones, „1978 ballroom holding budweiser” zase k Sex Pistols. Zkuste je najít všechny.

Embed from Getty Images

Zlatého lva získalo KFC a jejich Hot & Spicy Dragster. Agentura Ogilvy & Mather Hong Kong v tištěné kampani geniálně skryla pálivé nugetky do oblaku dýmu za raketou nebo v tomto případě hořící výfuk závodního automobilu.

Dalšího zlatého lva si odnesla IKEA se svou reklamou, která mění životy. Nejdříve ji ale musíte počůrat. Reklama s nestandardní instrukcí „zde počůrejte” nabízí slevu na dětské postýlky, pokud její speciálně vyvinutý povrch odhalí těhotenství. Švédská reklamní agentura Åkestam Holst při její tvorbě spojila síly s renomovanou společností v oblasti úpravy povrchů průmyslovými nátěry Mercene Labs.

Stříbro si se svým škádlením McDonald's vysloužil Burger King a jeho #scaryclownnight. Návštěvníci vybraných poboček v USA získali Whopper zdarma, pokud přišli převlečení za klauny. Plakáty s nápisem „Come as a Clown, Eat Like a King” byly další ze série humorných legrácek, kterými Burger King svého konkurenta zásobuje. Tento poslední obstarala agentura Lola MullenLowe.

Stříbra se dočkali také Češi a to s kampaní pro magazín Reportér. Agentura Y&R Prague se ve svých třech inzerátech zaměřovala na problematiku Blízkého Východu, neonacismu a války. Ve všech situacích šli čtenáři Reportéra proti proudu.

Bronz pak získala bezpečností a monitorovací společnost Sekron Security System. Agentura Grey Brazil přišla s odvážným sloganem „God Is Busy”, který měl obyvatelům v silně věřící zemi ukázat, že Bůh se zabývá celou řadou velkých světových problémů a bezpečnost tak pro něj není prioritou. Pro společnost Sekron ale ano.

Další bronz si pak odnesla reklama pro brazilský Forbes, která zobrazovala ženské verze slavných světových byznysmenů a miliardářů. Ellen Musk, Jenny Bezos a Lara Page tak poukazovaly na fakt, že pokud by se místo Elona narodila Ellen, žádná z jeho společností by nejspíš nespatřila světlo světa. I ve 21. století totiž ženy na celém světě dostávají méně dotací a půjček než jejich mužské protějšky. Autorem kampaně byla agentura Ogilvy & Mather

Zdroje: canneslions.com, lovethework.com, adsoftheworld.com

Štítky dokumentu: Reportáže

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: