Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
  • Zvolte témata článků
    • Online marketing
      • E-Commerce
      • Google
      • Mobilní aplikace
      • Mobilní zařízení
      • PPC
      • Reklama online
      • SEO
      • Virální marketing
    • Sociální sítě
      • Facebook
      • Google+
      • Instagram
      • Kampaně na sociálních sítích
      • LinkedIn
      • Pinterest
      • Reklamy na Facebooku
      • Twitter
      • YouTube
    • Marketing
      • Budování značky
      • Content Marketing
      • Guerilla marketing
      • Marketing v neziskovém sektoru
      • Marketingové nástroje
      • Marketingový výzkum
      • Podpora prodeje
    • Praxe
      • Kreativní inspirace
      • Legislativa
      • Případové studie
      • Reportáže
      • Rozhovory
      • Tipy na akce
    • Public Relations
      • Formy PR
      • Interní komunikace
      • Krizová komunikace
      • Media Relations
      • Online PR
    • Video
      • Kreativní reklama
    • Smazat výběr
  • Zvolte období
    • Všechny
    • Poslední týden
    • Poslední měsíc
    • Poslední rok
9. 3. 2017 | Petr Michl

Býk z Wall Street má sokyni. Postavila se mu socha dívky


Zdroj: Adweek 


Proti slavnému býkovi na Manhattanu se postavila dívka, respektive její socha. Má symbolizovat dosud stále přehlíženou roli žen ve vedení společností. 

Chodci ji objevili nečekaně v úterý ráno, s předstihem před středečním Mezinárodním dnem žen. Za uměleckým PR gestem stojí reklamní agentura McCann New York a její klient, poradenská a investorská společnost State Street Global Advisors (dále SSGA), a jeho poselstvím má být mimo jiné zdůraznění faktu, že společnosti s ženami ve vrcholovém managementu vykazují lepší finanční výsledky. 

Socha nazvaná „Nebojácná dívka“ byla vytvořena umělkyní Kristen Visbal. Její umístění bez předchozí veřejné debaty je zcela v souladu s tím, jak přišel Wall Street k jednomu ze svých výrazných symbolů. Býka přecházejícího do útoku umístil v roce 1989 bez povolení Arturo di Modica jako symbol síly a moci amerického lidu, který se vzpamatoval z finanční krize v roce 1987. I díky tomuto příběhu si ho lidé zamilovali a městská radnice povolila, aby zůstal na svém místě. Agentura McCann vyjednala pro sochu dívky dočasné povolení. To, jestli nakonec bude moct zůstat také déle, se teprve ukáže. 

 

Kampaň také obsahuje apel na 3 500 společností, do kterých SSGA investuje peníze svých klientů, aby zvýšily počet žen ve svých představenstvech. Výkonný ředitel SSGA, Ron O’Hanley, uvedl v tiskovém prohlášení:

„Věříme, že dobrá firemní správa je funkcí silného, efektivního a nezávislého vedení představenstva. Klíčem k němu je diverzita myšlenek, která předpokládá vedoucí pracovníky s různými schopnostmi, expertízou a prostředím, z kterého pochází. Dnes vyzýváme společnosti, aby učinily konkrétní kroky k tomu, aby zvýšily ve svých představenstvech genderovou diverzitu...“

Charging bull“ je symbolem Wall Street a také agresivních investorů, kteří se nebojí jít do rizika ve snaze maximalizovat zisk. Ač vznikl jako oslava vzepětí po ekonomické recesi, právě agresivní investoři byli jedním z hlavních viníků poslední velké ekonomické recese. Trocha více ženského elementu tak nemůže škodit ani jednomu ze světových finančních center, ani vedení společností obecně. McCann i SSGA tímto guerilla aktem upozornily ve správný moment na aktuální téma a jejich z bronzu odlité gesto se může stát další turistickou atrakcí Manhattanu. Minimálně fotografie žen se sochou na Twitteru naznačují, že byla přijata s nadšením.

Zdroje: Adweek, BBC, Bloomberg

Nahoru
Podobné články:
Aktuální články: