Bojujte proti rakovině prděním

18. 8. 2014 | Petr Michl
Tento článek je na prd. Stejně si ho ale chcete přečíst.

Rakovina je vážná věc. Na internetu se ale virálně šíří především extrémně dojemný, trapný nebo trhlý obsah. Agentura WhybinTBWA z novozélandského Aucklandu se rozhodla tomuto trendu přizpůsobit. Při snaze šířit povědomí o nebezpečí rakoviny tlustého střeva zavrhla pouhé statistiky vyšetření kolonoskopií. Místo toho vytvořila webovou stránku k prdu, respektive k tomu, abyste mohli s její pomocí v jednoduchém rozhraní přidat zvuk prdění do jakéhokoliv YouTube videa. Jen se podívejte, jak to zkazí dojem, když dělá Jean-Claude van Damme svůj epic split".



Ano, baví vás to a chcete to šířit. Udělaly to ostatně už tisíce lidí. Přitom každé sdílení jasně dává najevo, že tu jde o něco víc než o vtipný zvuk či teplo a smrádeček. Stránka zřetelně deklaruje, že je spojená s bojem proti rakovině tlustého střeva a obsahuje také cestu, jak si sjednat vyšetření u specialisty. Tento typ rakoviny totiž patří mezi ty, u kterých lidé přicházejí na nemoc, až když je v pokročilém stádiu. Při výčtu nesmíme nicméně zapomenout také na to, že je na webu i žebříček nejlépe hodnocených prdících videí. Na jejich konci je přitom vždy sdělení upozorňující, že zadky jsou sice plné překvapení", ale ne pokaždé to je taková legrace.

Správné uchopení virálních principů se minulý týden podařilo i v rámci boje proti rakovině kůže, nemoci, na jejíž zárodcích pracujeme" nejvíce právě v létě při vystavování slunečním paprskům. Nejedna farmaceutická či kosmetická firma přispívá k osvětě například s pomocí road show s dermatology hodnotícími nebezpečnost znamínek lidem na ulici. Jedná se o velmi úspěšné projekty, které mnoho lidí uchrání od nemoci či ji zachytí v ještě léčitelné fázi. Thomas Leverrit udělal bez vlastní komerční vazby k léčbě nemoci něco s možná ještě větším dopadem. Postavil se na ulici a točil lidi s UV kamerou, která odhaluje všechny vady kůže a její často na běžný pohled nepostřehnutelné změny způsobené sluncem. Vsadíme se, že se díky němu namazalo krémem s ochranným UV faktorem pěkných pár set tisíc lidí. Video má totiž za necelý týden 8,5 milionu zhlédnutí.



Co je poučením na závěr? Internetová viralita má svá pravidla a přizpůsobit se jim musí i komunikace vážných témat. Když jde o záchranu životů, není totiž ani ten nejbláznivější nápad a priori na prd.

Kam dál?

Mezi skutečně úspěšnou virální kampaní a celospolečenským dopadem není pokaždé rovnítko. K němu je totiž často důležité i aktivovat důvěry hodná média a přidat něco navíc. To vše se povedlo brazilské značce prodávající opalovací krémy, Sol de Janeiro. V Brazílii je v některých částech země tetování u mladých téměř normou a hádejte, kdo tak vidí na rozdíl lékařů jejich kůži skutečně detailně.



Jsou to právě tatéři a ti dostali základní dermatologické školení, aby mohli na nebezpečná znaménka a potřebu zajít za lékařem své klienty upozornit. Při vyškolených 450 tatérech a 6 klientech denně mluvíme o 18 900 předběžně vyšetřených týdně - a to už je ohromné číslo. Více si o kampani přečtěte v článku
PR jako dobro: Značka opalovacích krémů naučila rozpoznávat tatéry nebezpečné pihy.


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: