Batman převzal kontrolu nad britskou Channel 4 a vylákal televizní diváky do kina na svůj nový biják

4. 1. 2018 | Kristýna Vozková
Britská televizní stanice Channel 4 má styl. Upoutávky na následující pořady jim uvádí samotný Batman. Kampaň „Batman Barges In” vidělo během prvních 4 dnů 40 % britské populace a každý šestý Brit si i proto zašel na LEGO netopýřího muže do kina.

V dnešní době není jednoduché přijít s kampaní, která by diváka zaujala na první dobrou. Ale komu jinému by se to mělo podařit než superhrdinovi? Reklamní spoty s názvem Batman Barges In, které vznikly ve spolupráci PHD UK & Drum, upoutaly pozornost diváků ve Velké Británii a vysloužily si nominaci mezi 23 nejlepších mediálních plánů loňského roku podle portálu Adweek, v kategorii pro nejlepší obsah značky. 

Koho by také nezaujal LEGO panáček v podobě známého netopýřího hrdiny na druhém největším komerčním kanálu Velké Británie Channel 4? Během reklam mezi vaším oblíbeným pořadem koukáte do mobilu, ujídáte chipsy a najednou slyšíte: Právě teď na Channel 4! Připravte se zasmát...ale ne mně...to by nebylo vtipné! Protože já jsem Batman!” nebo Následuje něco super. Ale ne tak super jako jsem já. Protože já jsem Batman! A vy ne!

Pro kampaň byla vytvořena celá řada upoutávek, v nichž Batman uvádí seriály, pořady o vaření nebo talkshow.  Divák často nezjistí nic víc, než že to bude zábavné a úžasné nebo dramatické. Ale co! Je to Batman! Nepotřebuje znát nazpaměť celý televizní program. Pro něj je to uvádění i tak hračka” a pokaždé to jednoznačně zabije”. No ne?

S LEGO verzí Batmana jsme se měli možnost seznámit ve filmu LEGO Batman, který měl premiéru dříve v tomto roce. Kostičkový hrdina je dle svých slov naprosto úžasný a stejně jako jeho komiksová předloha velice sebevědomý (až narcistní) a roztomile přidrzlý. Postavičce navíc propůjčil svůj jedinečný chraplák Will Arnett. Není se co divit, že to netopýr dotáhl až na Channel 4.

Díky televizním reklamám se Batman dostal do povědomí široké veřejnosti ve Velké Británii, Hlavní část kampaně byla navržena tak, aby rozšířila povědomí i mimo tradiční rodinné publikum,” uvedl Martin Gough, zástupce marketingového ředitele Warner Bros. U.K., který na tvorbě kampaně spolupracoval s PHD Media Group. Chtěli jsme, aby se náš Batman stal součástí televizního kanálu. Spoty měly diváky především pobavit”.

Kromě uvádění pořadů v rámci vysílání Batman ovládl také news feed na svém účtu na Twitteru. Jessica Roper, která zastává ve společnosti PHD Media Group pozici media group manager pak dodala: LEGO Batman je rád středem pozornosti za všech okolností a bylo tak nějak přirozené, aby zanechal stopu na každém kanálu, na který jsme jej umístili”.

Během prvních čtyř dnů, kdy se spoty vysílaly na Channel 4 v hlavním vysílacím čase, vidělo malého LEGO hrdinu 40 % britské populace. A každý šestý člověk, který viděl Batmanovy upoutávky, si poté zabookoval lístek na film LEGO Batman.

Regram from @reallegobatman: Made the cover…of course. #LEGOBatmanMovie

Příspěvek sdílený LEGO Batman Movie (@legobatmanmovie),

BFFs for life (Best Fighting Frenemies). #LEGOBatmanMovie

Příspěvek sdílený LEGO Batman Movie (@legobatmanmovie),

Gather around nerds! #NYCC #LEGOBatBooth #LEGOBatmanMovie

Příspěvek sdílený LEGO Batman Movie (@legobatmanmovie),

Štítky dokumentu: Formy PR Kreativní reklama

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: