Automobilka Hyundai vytvořila virální Exobaby - napůl dítě, napůl robota

23. 1. 2015 | Irena Šovčíková
Hyundai slaví úspěch se svým novým, virálním videem. Jejich technologické batole Exobaby získalo za jeden týden přes 10 milionů zhlédnutí.

Hyundai slaví úspěch se svým novým, virálním videem. Jejich technologické batole Exobaby získalo již přes 14 milionů zhlédnutí.

Zvláštní reklama automobilky Hyundai zaplavila na počátku roku celý internet. Hlavní hvězdou je batole ve speciálním ochranném hi-tech obleku, který má signalizovat odhodlání automobilky starat se o své zákazníky a chránit je. Unikátní robotická kostra miminku propůjčuje schopnosti, které žádné jiné dítě nemá. Exobaby může klidně spadnout ze schodů a nic se mu nestane. Navíc je chytré, vidí i za sebe a nočník zvládá bez sebemenších obtíží.

Zkrátka skoro ideální dítě. Jediné, co trochu pokulhává může být samotná realizace minutu a půl dlouhého spotu, který má na svědomí agentura The Viral Factory. Miminko je totiž tak digitální, že dívák k němu jen těžce naváže emoční vazbu. I cílová skupina spotu je sporná.

Samotný nápad má navíc i nedostatek v tom, že propojení s autem je poměrně malé. Hyundai volbu miminka skříženého s robotem argumentuje například tím, že řidič auta Hyundai bude stejně jako Exobaby schopný rozpoznat včas nebezpečí a bude extrémně chráněn. S jeho rychlostí srovnává motor s turbodmychadlem Turbo GTi. Vtipné je možná tak spojení chytrého kufru a odklopné zadní části ve skeletu Exobaby umožňující usednout na nočník.

Své diváky si reklama Exobaby však každopádně získala. Jen týden po jejím vyvěšením měla 10 milionů zhlédnutí, v současné době se číslo vyšplhalo až na 14 milionů. I přes vysoký počet diváků má video jen 626 palců nahoru a i nepříliš pozitivní komentáře svědčí o tom, že za počtem zhlédnutí stojí hlavně tučný reklamní rozpočet.



Tvůrcům reklamy se nedá upřít originalita a kvalitní práce s digitální grafikou. V tom je ovšem také část problému. Dítě / robot působí natolik uměle, že si s ním nespojujete atributy roztomilosti jako s živým batoletem.

Jak se líbí Exobaby vám? Porovnejte ho například se způsobem, jak jsou využity děti jako symbol nevinnosti v nejlepším virálu tohoto roku, v němž mladí kluci odmítají nafackovat holce.

Zdroj: hyundai.com

Štítky dokumentu: Kreativní reklama

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: