Australská agentura odhalila tajemství virality. Co je klíčem k úspěchu?

13. 7. 2016 | Kateřina Tauchenová
Jak vytvořit virální video? Australská agentura hledala odpověď na tytu otázky dva roky.

Virální marketing je v současnosti velmi omílaným tématem. Jak ale natočit virální video? Najít jasnou a stručnou odpověď na tuto otázku se zdá být prakticky nemožné. Australská agentura The Woolshed se o to ale přeci jen pokusila. Poslední dva roky strávila natáčením různých videí – od útoků žraloků přes medvědy pronásledující snowboardisty až po lvy útočící na lovce. A lidé po celém světě se na jejich videa skutečně dívali, sdíleli je a především zapáleně diskutovali o tom, zda jsou skutečná, nebo jde o nahrané scénky.

Série osmi videí nakonec nasbírala přes 205 milionů zhlédnutí, půl milionu komentářů a 1,6 milionu lajků. A to vše bez jakékoliv investice do placené podpory na sociálních sítích. Videí si dokonce všimla i média - včetně zpravodajských stanic jako NBC, FOX, CBS, CNN nebo Sky News - která je zařazovala do svého zpravodajství. Zdá se tedy, že se jejich autorům skutečně podařilo odhalit, co dělá z obyčejného videa na YouTube video virální.

Dave Christison, výkonný ředitel agentury The Woolshed, v tiskové zprávě uvedl, že celá série videí byla míněna především jako sociální experiment, který měl pomoci prozkoumat proces vytváření a šíření obsahu v nových médiích. „Chtěli jsme lépe pochopit, jak přesně vytvořit krátký a úderný obsah s vysokým potenciálem sdílení, který je schopen zasáhnout a zaujmout masové publikum po celém světě, aniž bychom si přitom mohli či chtěli dovolit luxus v podobě drahého nákupu mediálního prostoru nebo reklamních kampaní,“ vysvětlil v tiskovém prohlášení.  

Během experimentu pracovala agentura s různými přístupy k tvorbě konceptu, produkčními technikami, distribucí i strategiemi sdílení, přičemž se všechny tyto faktory snažila zkombinovat tak, aby dosáhla co nejvyššího počtu sdílení i míry zábavy pro samotné diváky. „Během těch dvou let jsme zjistili, co funguje, co naopak nikoho nezaujme, i co jsou absolutně nezbytné součásti každé virální kampaně. Bez ohledu na délku videa jsme se vždy snažili diváky strhnout k divoké jízdě, během které jsme je šokovali, rozesmáli i vystrašili, ale hlavně pobavili – bez ohledu na to, jak moc diskutabilní byl obsah videí,“ dodal Christison.

Jak moc na hraně nebo za ní vytvořená videa jsou a zda byste jim uvěřili, posuďte sami.

Největší úspěch v podobě téměř 60 milionů zhlédnutí zaznamenalo video, na němž blesk téměř udeří do dívky stojící na australské pláži - popisek videa přitom  zdůrazňuje především reakci jejího přítele, který video natáčel.

Přes 34 milionů zhlédnutí pak získalo video, v němž se dívka točí na GoPro kameru během jízdy na snowboardu. na uších má sluchátka a při jízdě si zpívá, takže si ani nevšimne, že ji během toho pronásleduje medvěd...

A zvířecí tematiku mělo i další ze série videí. Dvojice lovců se v něm aranžuje k vítězoslavné fotce nad uloveným lvem. Jejich nadšení z kořisti ale skončí ve chvíli, kdy se v záběru objeví další lev - tentokráte ale živý.

Dakší video se zabývá trendem používání selfie tyčí k pořizování fotek z dovolené. V tomto případě jsou ale selfie tyče využity jako zbraň v konfliktu, na jehož konci hodí jeden fotograf druhého přes palubu do moře.

Podobně šokující jsou i ostatní videa ze série: 

Štítky dokumentu: Virální marketing

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: