Aplikace Shazam začíná zapomínat názvy písniček... v kampani upozorňující na Alzheimerovu nemoc

22. 5. 2017 | Petr Michl
Co když začne zapomínat i aplikace, co se nikdy nemýlila?

 

Shazam je váš dobrý kámoš s pamětí jak ten největší jukebox na světě. Když zrovna hraje písnička, u níž si nemůžete vzpomenout na název, stačí ji kus nahrát a tato aplikace vám do několika vteřin řekne interpreta a název skladby. Tedy do okamžiku, kdy u ní začnou dosud nevídané problémy.

Ty zpozorovaly statisíce uživatelů díky spolupráci Shazam s organizací Alzheimer’s Research UK. Agentura Innocean Worldwide U.K. vytvořila kampaň, při které se aplikace začala chovat divně.

„Pořád poslouchám... Pořád poslouchám. To jsem přece znal...“ když slyšíte takové hlášky od dosud bezchybné aplikace, tak vás to jednoduše zaskočí.

Uživatelům, kteří byli svědky tohoto nezvyklého úkazu, se ovšem vzápětí ukázal banner vyzývající k darování na výzkum Alzheimerovy nemoci. Po prokliknutí se dále mohli dozvědět, že toto degenerativní onemocnění bohužel postihuje nejen lidi v pokročilém stáří, ale v menší míře se nevyhýbá třeba ani čtyřicátníkům. Jen ve Velké Británii žije přes 40 tisíc lidí ve věku pod 65 let s nějakou formou demence.

Kampaň nazvaná „The Day Shazam Forgot“ proběhla ve Velké Británii v průběhu dubna. Dle agentury získala během pouhých hodin přes 2 miliony impresí, přes 5 tisíc lidí se pak prokliklo na darovací stránku Alzheimer’s Research UK.

Zdroj: Adweek, , Alzheimer’s Research UK , alzheimersnewstoday.com

Štítky dokumentu: Marketing v neziskovém sektoru

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: