Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
  • Zvolte témata článků
    • Online marketing
      • E-Commerce
      • Google
      • Mobilní aplikace
      • Mobilní zařízení
      • PPC
      • Reklama online
      • SEO
      • Virální marketing
    • Sociální sítě
      • Facebook
      • Google+
      • Instagram
      • Kampaně na sociálních sítích
      • LinkedIn
      • Pinterest
      • Reklamy na Facebooku
      • Twitter
      • YouTube
    • Marketing
      • Budování značky
      • Content Marketing
      • Guerilla marketing
      • Marketing v neziskovém sektoru
      • Marketingové nástroje
      • Marketingový výzkum
      • Podpora prodeje
    • Praxe
      • Kreativní inspirace
      • Legislativa
      • Případové studie
      • Reportáže
      • Rozhovory
      • Tipy na akce
    • Public Relations
      • Formy PR
      • Interní komunikace
      • Krizová komunikace
      • Media Relations
      • Online PR
    • Video
      • Kreativní reklama
    • Smazat výběr
  • Zvolte období
    • Všechny
    • Poslední týden
    • Poslední měsíc
    • Poslední rok
18. 1. 2016 | Kateřina Tauchenová

Aplikace Peach se snaží konkurovat WhatsAppu i Snapchatu. Má šanci?

Raketový vzestup zaznamenala minulý týden nová komunikační aplikace pro iOS s názvem Peach umožňující uživatelům komunikace pomocí „kouzelných slov“. Zda se z z ní díky její jednoduchosti a originalitě stane plnohodnotná konkurence pro Facebook nebo zmizí v propadlišti dějin ukáží následující týdny a měsíce.

Aplikací umožňujících posílání textových, zvukových či obrázkových zpráv už je na trhu mnoho a mohlo by se zdát, že už zde ani není prostor pro nějakou další. Peach se ale jistou mezeru najít podařilo. Aplikace, mezi jejíž hlavní benefity patří podle jejích autorů především větší soukromí a možnosti personalizace, umožňuje jejím uživatelům přidávat vtipné příspěvky, sdílet detaily ze svého každodenního života a být v neustálém spojení s přáteli.

Na rozdíl od Facebooku, Instagramu a dalších podobných aplikací a sociálních sítí se aplikace Peach u každého nového příspěvku zeptá, komu se má daná zpráva zobrazit. Namísto klasického news feed zahlceného informacemi od přátel, přátel jejich přátel a všemožných stránek, aplikace nabízí přehledný seznam spřátelených kontaktů, u jejichž jména se zobrazuje jejich poslední příspěvek. Peach tedy dává přednost kvalitě před kvantitou - místo toho, abyste o každém věděli vše, dá vám možnost zjistit informace jen o určitém kontaktu a naopak dát o sobě vědět jen tomu, komu skutečně chcete.

Nejvýraznější odlišností této aplikace je ale funkce „magic words“ (kouzelná slova). Ta umožňuje uživatelům automaticky generovat různé typy obsahů jejich příspěvků na základě zadání jednoho z předem definovaných příkazů. Například při napsání příkazu GIF aplikace ihned zobrazí nabídku všemožných pohyblivých gif obrázků, příkaz HERE nasdílí vašim přátelům vaši aktuální polohu a pokyn SONG do komentáře vloží odkaz na písničku, kterou právě posloucháte přes Spotify či Apple Music.

Peach také křísí téměř zapomenuté „šťouchání“, které bylo ještě před několika lety hitem facebookové komunikace. S Peach ale své přátele „nešťoucháte“, ale posíláte jim kousek dortu. Další z řady funkcí podporujících kreativitu uživatelů a urychlujících komunikaci s přáteli je možnost sdílet vlastní náčrty vytvořené na obrazovce iPhonu či iPadu. K zahození nemusí být ani nástroj karanténa, díky kterému si můžete na chvíli odpočinout od přátel, kteří vám lezou na nervy.  A pokud od nich chcete mít klid definitivně, necháte je v karanténě navždy.

Právě kreativita, odlišnost a možnost vyjádřit se kromě textu velkou škálou dalších způsobů pravděpodobně stojí za raketovým růstem oblíbenosti aplikace, který přišel v podstatě ihned po jejím uvedení. Aplikace v sobě navíc díky kouzelným slovům skrývá i trochu tajemství. Nikde totiž neexistuje jejich seznam ani návod, jakým způsobem je používat. Je tedy na uživateli samotném, kolik různých příkazů odhalí. To v lidech logicky vzbuzuje touhu odhalit tajných příkazů co nejvíce, a zároveň jim dává určitý pocit výjimečnost – že právě oni jsou součástí skupiny, která spolu komunikuje v podstatě tajným „kódovaným“ jazykem.


Peach se krátce po svém zveřejnění dostala na přední pozice žebříčku aktuálně stahovaných aplikací na iTunes, po pár dnech se ale z nich vytratila. Je tak otázkou, zdali nebude jen další z řady„zabijáků Facebooku", o kterých dnes nikdo neví. Krátká vlna nadšení ohledně Peach nicméně zdůrazňuje právě vlastnosti, v kterých Facebook nekraluje. Mluvíme o intuitivním ovládání a sdílení de facto po naklikání několika znaků, stejně jako o podobně jednoduchém nastavení toho, s kým své příspěvky sdílím. To samé spolu s e-commerce službami může nabídnout časem Facebookem vlastněný WhatsApp. Pokud ne, třeba se skutečně jednou zjeví David, který porazí modrobílého Goliáše.  

Nahoru
Podobné články:
Aktuální články: