Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
  • Zvolte témata článků
    • Online marketing
      • E-Commerce
      • Google
      • Mobilní aplikace
      • Mobilní zařízení
      • PPC
      • Reklama online
      • SEO
      • Virální marketing
    • Sociální sítě
      • Facebook
      • Google+
      • Instagram
      • Kampaně na sociálních sítích
      • LinkedIn
      • Pinterest
      • Reklamy na Facebooku
      • Twitter
      • YouTube
    • Marketing
      • Budování značky
      • Content Marketing
      • Guerilla marketing
      • Marketing v neziskovém sektoru
      • Marketingové nástroje
      • Marketingový výzkum
      • Podpora prodeje
    • Praxe
      • Kreativní inspirace
      • Legislativa
      • Případové studie
      • Reportáže
      • Rozhovory
      • Tipy na akce
    • Public Relations
      • Formy PR
      • Interní komunikace
      • Krizová komunikace
      • Media Relations
      • Online PR
    • Video
      • Kreativní reklama
    • Smazat výběr
  • Zvolte období
    • Všechny
    • Poslední týden
    • Poslední měsíc
    • Poslední rok
14. 11. 2016 | Petr Michl

Animovaný příběh zmrzliny Ben & Jerry's bojuje za liberální hodnoty

 

Kdy naposled se vaše oblíbená značka zmrzliny postavila za demokratické hodnoty? Pokud je jí Ben & Jerry's, stalo se tak na konci minulého týdne, přímo v situaci plné nepochopení a rozpumpovaných vášní způsobených výsledkem voleb v USA.

Děj animovaného příběhu je jemnou alegorií, kdy silný vůdce citrón s výraznou patkou z listu připomínající příčesek (nápověda - pozn. red.) plamenně promlouvá na politickém mítinku k dalším citrónům. Ti si evidentně ve světě ovoce zde definovaném městem Coneville (v překladu Kornoutkov) vystačí sami se sebou a nepotřebují nikoho dalšího. Soudíme tak alespoň podle toho, že agresivně vyhostí z akce třešni s transparentem: Jsme spolu sladší." Třešeň je pak v parku svědkem šikany maliny ze strany dalších citronů. Po usednutí na lavičku a přisednutí jiného citronu se na okamžik domnívá, že bude další na řadě.

Akt štědrosti zachycený v sociálních médiích ale vše zvrátí a odstartuje změnu. Ta i díky otevření komunitního centra dospěje do bodu, kdy je Coneville městěm všech příchutí. Tak trochu pohádkový návod na lepší svět vás potěší jak několik lžící skvělé zmrzliny.

Ač je nyní díky vítězství Donalda Trumpa v amerických prezidentských volbách vysoce aktuální, nedá se říct, že by video odráželo pouze jeho způsob kampaně. Prvně si je třeba připomenout, že vyrobit podobné animované dílo není záležitostí dnů a často ani týdnů. Zároveň jde o kampaň Ben & Jerry's Europe, takže pravděpodobně reaguje i na rozdělení britské společnosti brexitem. Vzhledem k tomu, že z mítinků Donalda Trumpa byl před dvěma týdny neurvale vyhozen postižený chlapec a ještě dříve Afroameričan nebo názorový odpůrce, vytvořil si k němu sám paralely částečně i v době, kdy už byl spot na světě.

Sdělení apelující na jednotu v rozmanitosti je v tuto chvíli rozhodně potřeba a přiznejme si, že třeba i kvůli těm, co nyní protestují proti výsledkům amerických prezidentských voleb. Ben & Jerry's se nebojí bít za politické téma, kterému věří, dlouhodobě. V minulosti se to projevilo například oslavou povolení gay manželství ve státě USA, Vermont, příchutí Hubby Hubby.

Jedná se přitom o skutečně odvážný postoj. Obzvláště značky produktů oslovujících lidi všech názorů a vyznání si povětšinou mohou svou politickou profilací jen uškodit.

O tom si můžete přečíst i v našem pátečním článku Značka New Balance vyjádřila podporu Donaldu Trumpovi. Lidé pálí její tenisky.

Nahoru
Podobné články:
Aktuální články: