Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
  • Zvolte témata článků
    • Online marketing
      • E-Commerce
      • Google
      • Mobilní aplikace
      • Mobilní zařízení
      • PPC
      • Reklama online
      • SEO
      • Virální marketing
    • Sociální sítě
      • Facebook
      • Google+
      • Instagram
      • Kampaně na sociálních sítích
      • LinkedIn
      • Pinterest
      • Reklamy na Facebooku
      • Twitter
      • YouTube
    • Marketing
      • Budování značky
      • Content Marketing
      • Guerilla marketing
      • Marketing v neziskovém sektoru
      • Marketingové nástroje
      • Marketingový výzkum
      • Podpora prodeje
    • Praxe
      • Kreativní inspirace
      • Legislativa
      • Případové studie
      • Reportáže
      • Rozhovory
      • Tipy na akce
    • Public Relations
      • Formy PR
      • Interní komunikace
      • Krizová komunikace
      • Media Relations
      • Online PR
    • Video
      • Kreativní reklama
    • Smazat výběr
  • Zvolte období
    • Všechny
    • Poslední týden
    • Poslední měsíc
    • Poslední rok
19. 1. 2016 | Kateřina Tauchenová

Americký start-up snižuje řidičům náklady na provoz. Z aut dělá pojízdnou reklamu

Vlastnit auto není dnes žádná levná věc. Palivo, pojištění a mnoho dalších nezbytných výdajů způsobuje, že v mnoha světových metropolích je dokonce levnější využívat namísto vlastního auta služby jako Ubernebo Lyft.

Proti tomuto problému se rozhodl bojovat americký start-up Wrapify, který pomáhá majitelům aut alespoň částečně získat zpět náklady na jejich provoz. Prostřednictvím půl roku starého start-upu totiž mohou lidé pronajmout svá vozidla k reklamním účelům společnostem, které už omrzela klasická outdoorová reklama a hledají nové cesty, jak zvýšit povědomí o své značce.

Princip fungování Wrapify je jednoduchý. Na stránkách společnosti jsou dvě varianty registracepro majitele aut, kteří se rozhodli jej nechat polepit, a pro firmy, které právě taková auta hledají. Majitelé vozidel si při tom mohou po dokončení registrace dokonce vybrat konkrétní kampaň, k jejímž účelům chtějí svoje auto poskytnout.

Poté, co se obě strany dohodnou na uskutečnění obchodu, majitel auta jej odveze na určené místo, kde mu jej zdarma polepí, a on potom inkasuje průměrně 450 dolarů (11 160 Kč - pozn.red.) měsíčně po celou dobu trvání smluveného kontraktu.

Během trvání dohody pak řidiči používají mobilní aplikaci Wrapify, která sleduje jejich absolvované trasy a na základě mnoha různých faktorů vypočítává výši řidičovy odměny. Ta se odvíjí nejen podle počtu ujetých kilometrů ale například i od toho, zda auto jezdilo hustě osídlenou oblastí, nebo trávilo hodně času v dopravních zácpách, kde jeho polep mělo šanci zaregistrovat velké množství okolních řidičů.

Kromě jednoduchosti domlouvání pronájmu vozidel a spravedlivého určování výše odměny má Wrapify ještějednu tajnou zbraň. Jmenuje se Swarm a je to nástroj, díky kterému mohou inzerenti posílat řidičům notifikace s nabídkami speciálních bonusů, pokud budou svým autem jezdit ve vymezený čas v určené oblasti, nebo pokud své auto nechají v takové oblasti na nějakou dobu zaparkované. Swarm je tedy v podstatě ekvivalentem nástroje Surge Pricing, který známe ze služby Uber.

Do databáze společnosti už se zaregistrovalo více než deset tisíc řidičů a počet nových členů se každý měsíc zdvojnásobuje. Na straně poptávajících firem se pak objevují i známé značky jako eBay, Ptco nebo Harrah’s Resorts. Služba momentálně funguje ve více než deseti městech v celých Spojených státech.

 Zdroje: Techcrunch, Wrapify

Nahoru
Podobné články:
Aktuální články: