Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
  • Zvolte témata článků
    • Online marketing
      • E-Commerce
      • Google
      • Mobilní aplikace
      • Mobilní zařízení
      • PPC
      • Reklama online
      • SEO
      • Virální marketing
    • Sociální sítě
      • Facebook
      • Google+
      • Instagram
      • Kampaně na sociálních sítích
      • LinkedIn
      • Pinterest
      • Reklamy na Facebooku
      • Twitter
      • YouTube
    • Marketing
      • Budování značky
      • Content Marketing
      • Guerilla marketing
      • Marketing v neziskovém sektoru
      • Marketingové nástroje
      • Marketingový výzkum
      • Podpora prodeje
    • Praxe
      • Kreativní inspirace
      • Legislativa
      • Případové studie
      • Reportáže
      • Rozhovory
      • Tipy na akce
    • Public Relations
      • Formy PR
      • Interní komunikace
      • Krizová komunikace
      • Media Relations
      • Online PR
    • Video
      • Kreativní reklama
    • Smazat výběr
  • Zvolte období
    • Všechny
    • Poslední týden
    • Poslední měsíc
    • Poslední rok
8. 2. 2017 | Petr Michl

America First. Czechia Second

 

Razantní nástup Donalda Trumpa do křesla amerického prezidenta vyvolal v mnoha zemích obavy. „Když bude odteď  Amerika první, nebude se třeba vetřít do přízně, abychom my byli druzí?" zaznělo v hlavách mnoha světových vládců. Prvně to ovšem verbalizovali do úderného videa „America First, Netherlands Second" v nizozemském humoristickém pořadu Zontag met Lubach. Od té doby se objevilo mnoho verzí dalších států, včetně Namibie nebo Kazachstánu. V noci ze včerejška na dnešek se ale zmohla nová česká vlna.

Nejprve včera vydal první verzi Ján Simkanič. Uvádí v ní například:

„Máme skvělý recept, jak na Mexikánce. U nás jim říkáme cikáni a stavíme pro ně takové vepříny. A kdo nepracoval, šup tam s ním. Fungovalo to dokonale, německé know how, čeští pracanti. Něco jako Škoda."

Bohužel nemůžeme toto dílo počítat jako konkurenci ostatních. Na videoprodukci totiž nedošlo. „Toto video nemohlo vzniknout bez finanční podpory Evropské unie. Prostředky bohužel zmizely v operačním programu Sever, takže jsme mohli přinést pouze jeho psanou verzi," vysvětluje důvody Simkanič.

Pak ovšem přišel unikát. Hledat originalitu v sedmnáctém pokusu o virál s tím samým konceptem je skutečně nevděčným úkolem. Tvůrci sdružení kolem start-upu zaměřeného na explainer videa, 60seconds, to ovšem dokázali. Česká republika má první KRESLENÉ video, které vysvětluje naše pochopení postavení USA ve světě a zároveň si ale dovoluje pokorně navrhnout, že my bychom neměli dopadnout hůře než druzí. Důvodů, proč by nás měl Trump milovat, je nespočet. Máme tu krásné ženy, nenávidíme imigranty a Trump toho má tolik společného s našimi politickými představiteli. Ex-prezident Klaus také nenávidí EU a popírá globální oteplování. Dokonce o tom napsal knihu. A je to bestseller. Velký úspěch. Zeman se také chová otřesně k ženám a je buran skoro jako Trump sám. Toho prostě musí milovat! Mimochodem na závěr vás čeká jeden alternativní fakt, který my na jihu stejně dávno tušíme (přiznání: autor článku se podílel na scénáři). Se stim smiř!  


K noční nadílce poté patří i video produkované Stream.cz, na kterém se podílel například vzteklý humorista a profesionální televizní divák, Luděk Staněk. Ambicí jeho tvůrců není, aby Česko bylo druhé. Chtějí, aby se stalo padesátým prvním... státem Unie.

Jako Češi jsme tedy s argumentací, proč by na nás měl být nový americký prezident hodný, přispěchali sice pozdě, ale s násobnou silou. Navíc máme to štěstí, že se mu Miloš Zeman vtíral do přízně ještě předtím, než to bylo cool a než to místní samozvané humoristy, videotvůrce a kavárníky vůbec napadlo. Teď by to ale měl být teprve  „done deal". Úžasné!

Nahoru
Podobné články:
Aktuální články: