Amazon vyzývá konkurenci a zavádí neomezené cloudové úložiště za velmi nízký poplatek

30. 3. 2015 | Dan Škvařil
Neomezená kapacita cloudu za 25 Kč za měsíc? To není vtip, ale nová služba Amazonu.



Amazon zasadil tvrdou ránu svým konkurentům v oblasti cloudových služeb. Ve čtvrtek navýšil objem svého úložiště. A místo toho, aby nabízel desítky gigabytů nebo jednotky terabytů jako ostatní, přichází rovnou s neomezenou kapacitou. Služba sice není zdarma, její cena je však velmi nízká.

Za neomezenou kapacitu úložiště pro fotografie zaplatíte 300 Kč za rok a k tomu ještě dostanete 5 GB na ostatní dokumenty. Pokud jste navíc opravdu nároční, můžete si objednat neomezené úložiště pro všechny typy souborů za 1500 Kč. A jestli si chcete cloud od Amazonu nejprve vyzkoušet, získáte jej na první tři měsíce zdarma.

Amazon si tak pohrává se svými rivaly na tomto poli. Především jde o Microsoft, Google, Dropbox a Apple. Ti sami už v rámci některých svých služeb neomezenou kapacitu ukládání dat poskytují. Krok Amazonu je však převratný v tom, že míří na běžné uživatele, mimo věrnostní programy pro byznys. Ale co je nedůležitější, je mnohem levnější, než konkurence.

Webové úložiště Kapacita Cena za rok
Microsoft OneDrive 1 terabyte + Office 365

84 $ (2050 Kč)

Google Drive 1 terabyte 120 $ (3000 Kč)
Apple iCloud 1 terabyte

240 $ (6000 Kč)

Dropbox 1 terabyte 99 $ (2500 Kč)
Amazon Cloud Drive - Unlimited Photos Neomezeně pro fotografie + 5 GB 12 $ (300 Kč)
Amazon Cloud Drive - Unlimited Everything Neomezeně na vše 60 $ (1500 Kč)

Amazon Cloud Drive nyní vychází v porovnání s konkurencí nesrovnatelně výhodněji.

„Většina lidí má své životní události, jako jsou narozeniny, dovolená, prázdniny a každodenní okamžiky, uloženy napříč mnoha zařízeními. A neví, kolik gigabytů potřebují k jejich zálohování,“ prohlásil Josh Peterson, ředitel Amazon Cloud Drive. „Se dvěma novými programy, které dnes spouštíme, se zákazníci nebudou muset starat o velikost úložiště – mají teď cenově dostupné, bezpečné řešení k uskladnění neomezeného počtu fotografií, videa, hudby a souborů na jednom jediném místě.“

Ostatní společnosti teď mají dvakrát co dohánět. Amazon totiž zabírá největší podíl na trhu s cloudovými úložišti. Podle nedávné studie celými 27 procenty. Nejméně za ním pak zaostává Microsoft s 10 procenty.

Gigant mezi internetovými obchody tímto tahem pravděpodobně přiláká mnoho nových zájemců. Jistě očekává, že noví zákazníci projeví zájem také o jeho další produkty. My můžeme sledovat, zda levné služby Amazon Cloud Drive zatřesou i s cenami konkurenčních produktů.

Zdroje: Amazon, Techcrunch, Wired

Štítky dokumentu: Amazon

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?