Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
  • Zvolte témata článků
    • Online marketing
      • E-Commerce
      • Google
      • Mobilní aplikace
      • Mobilní zařízení
      • PPC
      • Reklama online
      • SEO
      • Virální marketing
    • Sociální sítě
      • Facebook
      • Google+
      • Instagram
      • Kampaně na sociálních sítích
      • LinkedIn
      • Pinterest
      • Reklamy na Facebooku
      • Twitter
      • YouTube
    • Marketing
      • Budování značky
      • Content Marketing
      • Guerilla marketing
      • Marketing v neziskovém sektoru
      • Marketingové nástroje
      • Marketingový výzkum
      • Podpora prodeje
    • Praxe
      • Kreativní inspirace
      • Legislativa
      • Případové studie
      • Reportáže
      • Rozhovory
      • Tipy na akce
    • Public Relations
      • Formy PR
      • Interní komunikace
      • Krizová komunikace
      • Media Relations
      • Online PR
    • Video
      • Kreativní reklama
    • Smazat výběr
  • Zvolte období
    • Všechny
    • Poslední týden
    • Poslední měsíc
    • Poslední rok
30. 4. 2015 | Petr Michl

Amazon testuje doručení do kufru aut. Zatím jen u značky Audi

Amazon se rozhodně nebojí inovací v oblasti doručování zboží. Gigant e-commerce, který jako první vyvolal pozdvižení s tím, že by kurýry mohly nahradit drony, se tentokrát drží při zemi a dokonce i při parkovištích a garážích. Od příštího měsíce začne omezené testování doručování do kufrů automobilů Audi.

Dává to skutečně smysl. Existují situace, kdy je poloha našeho auta mnohem stálejší než naše pozice. Nebo je to prostě jednodušší. Představte si pracovníka ve velké korporátní budově, kterému je hloupé sjíždět ze 7. patra na recepci. Když najde po pracovní době nákup již v kufru svého auta, je to pro něj ideální. Stejně tak pro rodinu, která po návštěvě kina nebude muset ztrácet čas další konzumní výpravou, ale s objednanými zboží v kufru rovnou zamíří domů. „Je to jedna z nejinovativnějších myšlenek v doručování poslední doby. Ať chceme nebo ne, interakce s kurýrem, případné předávání peněz atd. je pro některé lidi něco navíc, bez čeho by se obešli,“ řekl včera Tomáš Čupr na oborovém setkání Eshopista, kde právě tuto službu Amazonu uváděl jako jednu ze zajímavých novinek v jeho oblasti byznysu.



Amazon bude testovat ve spolupráci se zásilkovou společností DHL na velmi omezeném vzorku. Nový model doručování je otevřený pro vlastníky novějších modelů vozů Audi v Mnichově, kteří jsou zároveň členy programu Amazon Prime.

Probíhat to má zhruba takto. Objednávající obdrží od Amazonu informaci o časovém okně doručení, on zadá přibližnou polohu svého vozu v danou dobu a dovolí, aby jeho auto bylo ze zřejmých důvodů trackováno s pomocí GPS. Kurýr obdrží digitální kód, s nímž bude moci jednorázově otevřít kufr a umístit do něj nákup. „Audi Easy Connect Delivery pomáhá šetřit čas a nabízí více pohodlí a flexibility , tedy výhody, které jsou čím dál důležitější pro cílovou skupinu prémiové značky,“  uvedl v tiskové zprávě představující testování služby člen představenstva Audi AG, Luca de Meo.

Je zřejmé, že masové rozšíření vyžaduje, aby kufry umožňovaly podobný způsob jednorázového otevření nejen u novějších vozů Audi. V něčem tato služba připomíná doručení do Poštomatů či Balíkomatů, v nichž lze vyzvednout zboží například ve vestibulu metra pozdě večer při cestě z práce. S uvedením toho, že výše průměrné online objednávky u iTesco překračuje šestinásobně hodnotu průměrného nákupu v kamenném obchodě, lze konstatovat, že by se jednalo o skvělou službu pro doručení zpravidla velkých online nákupů potravin. Nikdo přitom neříká, že tento způsob dopravy zboží bude v budoucnu výlučný pouze pro trojici Amazon – DHL – Audi. Třeba se jedná o nastínění nového standardu doručování za několik let.

Zdroj: Arstechnica, The Verge

Nahoru
Podobné články:
Aktuální články: