Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
  • Zvolte témata článků
    • Online marketing
      • E-Commerce
      • Google
      • Mobilní aplikace
      • Mobilní zařízení
      • PPC
      • Reklama online
      • SEO
      • Virální marketing
    • Sociální sítě
      • Facebook
      • Google+
      • Instagram
      • Kampaně na sociálních sítích
      • LinkedIn
      • Pinterest
      • Reklamy na Facebooku
      • Twitter
      • YouTube
    • Marketing
      • Budování značky
      • Content Marketing
      • Guerilla marketing
      • Marketing v neziskovém sektoru
      • Marketingové nástroje
      • Marketingový výzkum
      • Podpora prodeje
    • Praxe
      • Kreativní inspirace
      • Legislativa
      • Případové studie
      • Reportáže
      • Rozhovory
      • Tipy na akce
    • Public Relations
      • Formy PR
      • Interní komunikace
      • Krizová komunikace
      • Media Relations
      • Online PR
    • Video
      • Kreativní reklama
    • Smazat výběr
  • Zvolte období
    • Všechny
    • Poslední týden
    • Poslední měsíc
    • Poslední rok
16. 12. 2016 | Petr Michl

Amazon provedl první komerční let dronu



Amazon přišel s ideou doručování drony před 3 lety, tento týden pak zveřejnil, že 7. prosince 2016 provedl první komerční let zakončený úspěšným dodáním zboží na pozemku zákazníka.

Není ovšem třeba podléhat přílišnému nadšení. Zákazníkem byl farmář žijící na dohled od skladu Amazonu v Cambridge ve Velké Británii. Zboží bylo doručeno quadrokoptérou, která unese náklad o váze 5 liber (necelého dva a půl kilogramu  — pozn. red.). Let přes přilehlé polnosti trval 13 minut a prvním doručeným zbožím byl set pro Amazon Fire TV a popcorn.

Dle Amazonu přijdou v příštím roce další zákazníci, ale opět by se mělo jednat o lidi z okolí skladu v Cambridge. Pro takovou formu testu má Amazon uzavřenou dohodu s britskými úřady. Na pro něj nejdůležitějším trhu to má ovšem složitější. Regulace používání dronů vydaná letos americkým Federálním leteckým úřadem se používáním dronů pro doručování zboží vůbec nezabývá a prý se to ani nechystá v nejbližší době změnit.

Doručování zboží dronem je stále v počátcích a v mnoha situacích nedává technologický ani ekonomický smysl. Konkrétní důvody, proč tomu tak je, si přečtěte v článku Mall.cz testoval přespolní doručování dronem. K praxi má tento způsob dopravy stále daleko.

Nahoru
Podobné články:
Aktuální články: