Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
  • Zvolte témata článků
    • Online marketing
      • E-Commerce
      • Google
      • Mobilní aplikace
      • Mobilní zařízení
      • PPC
      • Reklama online
      • SEO
      • Virální marketing
    • Sociální sítě
      • Facebook
      • Google+
      • Instagram
      • Kampaně na sociálních sítích
      • LinkedIn
      • Pinterest
      • Reklamy na Facebooku
      • Twitter
      • YouTube
    • Marketing
      • Budování značky
      • Content Marketing
      • Guerilla marketing
      • Marketing v neziskovém sektoru
      • Marketingové nástroje
      • Marketingový výzkum
      • Podpora prodeje
    • Praxe
      • Kreativní inspirace
      • Legislativa
      • Případové studie
      • Reportáže
      • Rozhovory
      • Tipy na akce
    • Public Relations
      • Formy PR
      • Interní komunikace
      • Krizová komunikace
      • Media Relations
      • Online PR
    • Video
      • Kreativní reklama
    • Smazat výběr
  • Zvolte období
    • Všechny
    • Poslední týden
    • Poslední měsíc
    • Poslední rok
6. 12. 2016 | Petr Michl

Amazon Go plánuje odstranit tu nejotravnější věc na nakupování

Někdejší e-shop s knihami je zdrojem zásadních inovací. Amazon Go má usnadnit to, co je na nakupování to nejotravnější: placení.

Chození mezi uličkami v obchodě a vybírání zboží není zase tak vyčerpávající, ale stání fronty u kasy, vyndávání zboží na pás, placení a následné dávání nákupu zpět do košíku, případně do tašky — to je teprve otrava. Služba Amazon Go má nabídnout to nejméně obtěžující řešení nákupu, které bylo dosud představeno. Při vstupu do obchodu stačí načíst svůj telefon s příslušnou aplikací u turniketu a pak už můžete zboží brát rovnou do své tašky a po uskutečnění nákupu ihned odejít. Cena za něj se automaticky odečte z Amazon účtu.

Patentovaná technologie Amazonu kombinuje strojového učení, rozpoznávání tváří pomocí kamer a zboží zvednutého ze svého místa v regále díky senzorům. Klidně můžete například jogurt zvednout při rozmýšlení z jeho místa třeba třikrát, než ho dáte do tašky, systém by se dle propagačního videa neměl splést.

Amazon Go přitom nemá být pouhým PR stuntem stejně jako uvedení konceptu doručování zboží drony od stejné společnosti, které je už tři roky staré. První 2 obchody využívající novou technologii by měly být otevřené na začátku roku 2017 v Seattlu. Nejedná se o žádné hypermarkety, jejich plocha by neměla přesáhnout 170 metrů čtverečních. Amazon do budoucna plánuje otevření až 2 tisíc takovýchto obchodů.

Možná si říkáte, že samoobslužné načítání čárových kódů přímo v průběhu nákupu, které nyní v ČR propaguje TESCO, zákaznický zážitek vylepšuje dostatečně a to bez použití takového množství vzájemně provázaných technologií. Ten nejvyšší standard nákupu bez zádrhelů v tuto chvíli ovšem slibuje právě Amazon Go.

Zdroje: The New York Times, Amazon

Nahoru
Podobné články:
Aktuální články: