AKA nabízí členům bezplatně Registr autorských děl

19. 5. 2016 | Petr Michl
Jste účastníky tendru, dodáte na základě briefu vaši strategii, nejste vybráni a do roka stejně vidíte v kampani tehdy potenciálního klienta kousky vašich nápadů. Dá se proti tomu bojovat jejich zanesením do Registru autorských děl.


Zdroj: workshop na Shutterstock

Jste účastníky tendru, dodáte na základě briefu vaši strategii, nejste vybráni a do roka stejně vidíte v kampani tehdy potenciálního klienta kousky vašich nápadů. Tuto situaci zažil asi každý, kdo se pohybuje v kreativním odvětví. Nástroj boje proti tomuto nešvaru představuje Registr autorských děl Asociace kreativních agentur.

Prezídium AKA nyní rozhodlo, že tato služba bude nabízena bezplatně a pouze členům asociace. Agentury mají možnost zaregistrovat kreativní návrhy a další autorská díla v registru na dva roky s možností prodloužení. Registrace je bezplatná. Jde o jeden z nástrojů ochrany autorských práv, který může podpořit nositele práv v případném soudním sporu.

„Zápis do registru má hlavně osvětový význam. Klient si často ani neuvědomuje, že nelze vyzobat zajímavé nápady z pěti návrhů a výsledek pak zadat šesté agentuře. Za autorská práva se platí a jsou chráněna zákonem,“ zdůrazňuje Marek Hlavica, ředitel AKA. Registr autorských děl je jednou z aktivit AKA napomáhající rovnějšímu vztahu agentur s klientem a je v souladu s iniciativou Férový tendr.

Štítky dokumentu: Marketingové nástroje

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: