Aféra „Cookiegate“ má svůj závěr – Google zaplatí velkou pokutu

11. 7. 2012 | Petr Michl
Google přiděloval uživatelům prohlížeče Apple Safari reklamní cookies v rozporu s jeho primárním nastavením. Bude za to platit.

Ani Google není nepostižitelný. Dle Wall Street Journal dostane od americké Federální obchodní komise (úřad, jež má v USA na starosti dohled nad nekalou soutěží – pozn. red.) pokutu ve výši 22,5 milionu dolarů, a to za aféru, jež se proslavila pod názvem „Cookiegate“. O co v ní vlastně šlo? Google obešel primární nastavení prohlížeče Apple Safari, které nedovoluje cookies třetích stran. Google použil kód, kterým prohlížeč ošálil a nechal ho v iluzi, že uživatelé dali k jejich přidělování souhlas. Jednalo se pochopitelně o cookies reklamní, které zlepšily zacílení uživatelů. Kauzu odhalil v únoru tohoto roku odborník pracující pro list Wall Street Journal.

22,5 milionu dolarů není pro Google rozhodně nijak závratnou částkou, i tak se ale jedná o jednu z největších pokut, kterou kdy Federální obchodní komise vydala. Celková suma má být de facto sérií pokut ve výši 16 tisíc dolarů za jeden den porušení dohod o ochraně soukromí. Ty vychází z jiného sporu, po kterém se Google zavázal k opatřením, která nyní porušil. I proto nyní bylo rozhodnutí Federální obchodní komise tak rychlé, nemusela dokazovat závadnost chování Googlu, jelikož ten se v sám v minulosti zavázal, že ho nebude činit.

Je nutné dodat, že Google ve svém obcházení nastavení prohlížeče Safari ve verzi pro desktopy i mobilní zařízení nebyl sám. Dle Wall Street Journal to samé prováděly i tři menší reklamní sítě (Vibrant Media, Media Innovation Group a Gannett PointRoll). Technologického giganta mohou nicméně čekat další soudní tahanice s úřady EU, které tento případ také vyšetřují. Jejich rozhodnutí pouze dle všech předpokladů přijde později než od úřadů amerických.

 

Podrobné vysvětlení toho, co Google vlastně provedl, od Wall Street Journal.

 

Zdroje: www.online wsj.com, www.mercurynews.com, www.marketingland.com
 

Štítky dokumentu: Google Mobilní aplikace

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: