Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
  • Zvolte témata článků
    • Online marketing
      • E-Commerce
      • Google
      • Mobilní aplikace
      • Mobilní zařízení
      • PPC
      • Reklama online
      • SEO
      • Virální marketing
    • Sociální sítě
      • Facebook
      • Google+
      • Instagram
      • Kampaně na sociálních sítích
      • LinkedIn
      • Pinterest
      • Reklamy na Facebooku
      • Twitter
      • YouTube
    • Marketing
      • Budování značky
      • Content Marketing
      • Guerilla marketing
      • Marketing v neziskovém sektoru
      • Marketingové nástroje
      • Marketingový výzkum
      • Podpora prodeje
    • Praxe
      • Kreativní inspirace
      • Legislativa
      • Případové studie
      • Reportáže
      • Rozhovory
      • Tipy na akce
    • Public Relations
      • Formy PR
      • Interní komunikace
      • Krizová komunikace
      • Media Relations
      • Online PR
    • Video
      • Kreativní reklama
    • Smazat výběr
  • Zvolte období
    • Všechny
    • Poslední týden
    • Poslední měsíc
    • Poslední rok
16. 3. 2017 | Petr Michl

Adidas upustí od TV reklamy. Chce do roku 2020 zečtyřnásobit své online příjmy



Být, či nebýt? To je ta otázka. A pochopitelně se týká nutnosti přítomnosti reklam v televizním vysílání. V Adidasu se přiklánějí k tomu, že jim už bude brzy stačit jen online.

Naznačil to v rozhovoru na televizním kanále CNBC generální ředitel společnosti Kasper Rorsted. Dle něj je pro sportovní značku extrémně důležité komunikovat s mladou cílovou skupinou,  a to se nyní děje primárně skrze digitální  kanály. Je zřejmé, že mladší spotřebitelé s námi komunikují zejména skrze mobilní zařízení," uvedl Rorsted a osud TV reklamy nejvíce odhalil  v těchto slovech:

„Klíčový je pro nás digitální engagement. Televizní reklamy už dnes nevidíte."

Kasper Rorsted přišel loni do Adidasu z čela společnosti Henkel. FMCG gigant se ještě před pár lety spoléhal v nadlinkových aktivitách téměř jen na televizní reklamu. Rosteld to změnil a nyní se chystá posunout svůj přístup ještě dál u značky s výrazně mladším publikem.  


Ukázka rozpočtů výrobců sportovní obuvi daných do vysílání reklam v TV v roce 2014 v USA. Před ostatními vedl jasně Skechers. Adidas vložil do TV reklam odhadem 18 milionů dolarů: cca polovinu toho, co Níke. Zdroj: Forbes

 

Všechen náš kontakt se spotřebiteli se děje skrze digitální média a věříme, že během příštích třech let dokážeme náš online byznys zvětšit ze zhruba 1 miliardy (euro) na 4 miliardy a vytvořit mnohem přímější spojení se spotřebiteli." uvedl Rorsted.

V tomto komentáři opomněl všechny kamenné obchody, fotbalové akademie a další prvky komunikace, v nichž je Adidas silný i mimo internetové prostředí. Je však zřejmé, že digitál je nyní směr, kterým se bude ubírat. A peníze dnes investované do TV spotů a jejich medializace se přesunou na internet.

S dalšími velkými klienty, kteří budou následovat stejnou cestu, se dá očekávat větší konkurence v oblasti internetové reklamy — ať už na Facebooku, v AdWords nebo na jiných platformách. A důsledkem toho může být jedině její zdražení.

„Čím více velkých značek bude přesouvat své rozpočty na Facebook, tím dražší na něm reklama bude. To stejné se stalo v minulosti i u placené reklamy Googlu. Troufám si tvrdit, že za 3 roky se cena za reklamu na Facebooku zdvojnásobí. Ti co FB reklamu používají už dnes, na to budou  ovšem lépe připraveni a vymáčknou z ní i poté maximum,“ dodává odborník na výkonnostní kampaně na Facebooku s certifikací Facebook Certified Buying Professional, David Lörincz.

Adidas zároveň čeká i velký kreativní přerod. Není v digitálním marketingu žádným nováčkem. Ve srovnání s hlavním konkurentem Nike je ale stále především tou velkou značkou, která neumí tak dobře vyprávět příběhy, ale je spíše schopná zaplatit si sportovní hvězdu a natočit s ní blýštivý spot.

Nechceme přitom Adidasu upřít některé zásluhy. Čest každé kampaní, která nám tento názor vyvrací. Patří mezi ně rozhodně i videomapping s  Lionelem Messim v ulicích Barcelony. Podívejte se na něj v článku Videomapping v reklamě: Messi skáče po stěnách barcelonských domů.

Nahoru
Podobné články:
Aktuální články: