Adidas má skvělou reklamu. Akorát není jeho a stála jen pár tisíc eur

9. 1. 2017 | Jakub Hort
Studenti v německé filmové akademii vytvořili skvělý spot na tenisky Adidas. Značka se k němu ale nehlásí.



„Osvobodit se“ nechce jen Freddie Mercury ve známé písni kapely Queen, ale i vysloužilý maratonský běžec v této reklamě z dílny studentů  Baden-Württemberské filmové akademie. Trápí ho život za zdmi domova důchodců, obouvá si proto své staré běžecké tenisky z dob největší slávy a pokouší se utéct.

A to se mu nakonec i přes všechna úskalí podaří.

Za tímto spotem s názvem „Break Free“ neboli „Osvoboď se“ stojí teprve 26letý student Eugen Merher. Hlavní inspirací pro něj byl zesnulý příbuzný, který i přes pokročilý věk měl velmi mladého ducha a každý den chodil 2 kilometry, aby mohl své milované ženě přinést květiny. „Zkombinoval jsem jeho život s myšlenkou, že běhání a obecně i další sporty lidi osvobozují,“ řekl Eugen v rozhovoru pro portál Adweek.

Klip se může bez velkých diskuzí porovnávat s reklamami, které vznikají u předních agentur. Jedna věc je ale velmi odlišná, a tou je rozpočet. Akademie poskytuje studentům veškerou infrastrukturu, přes potřebné technologie až k přístupu k hercům. Režisér pak dostal dalších 1500 Eur, které mohl k produkci využít. „Musel jsem do klipu vložit 2000 Eur z vlastních zdrojů, které se mi snad vrátí, když s klipem získáme nějaké ceny,“ přiblížil Eugen finanční stránku tvorby reklamních spotů. Studium na akademii trvá celkem 4 roky a od třetího ročníku mají studenti každý půlrok vytvořit jednu reklamu. Při tvorbě na ně nespadají žádná omezení.

Eugen byl nominován na Young Director Award, ale na nejvyšší cenu nedosáhl. Klip byl hotový už v březnu, na Youtube ho ale nahrál až v polovině prosince a od té doby se stal velmi populárním a vidělo jej už přes 8,5 milionů uživatelů.

Ptáte se, jak se k tomuto povedenému spotu postavil samotný Adidas, jehož značka v klipu také vystupuje? „Spot jsem jim poslal a přišla mi odpověď, že podobných žádostí dostávají spousty a nepodporují je, protože mají vlastní agentury. Nevím, jestli se na klip vůbec podívali, ale informovali jsme je před samotnou produkcí i po ní,“ řekl Eugen k tématu spolupráce se značkou Adidas. Ta si ale i bez jakékoliv součástí na tvorbě klipu odnese velkou publicitu.

Kam dál?

Není to poprvé, co na sebe studenti z této německé akademie upozornili. Před 2 měsíci se objevila reklama na automobilku Volvo, která nese název „ABC of Death“ a povedeným způsobem propojuje humor a smrt.

Štítky dokumentu: Kreativní inspirace
Sdílejte tento článek:
Podobné články: