Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
  • Zvolte témata článků
    • Online marketing
      • E-Commerce
      • Google
      • Mobilní aplikace
      • Mobilní zařízení
      • PPC
      • Reklama online
      • SEO
      • Virální marketing
    • Sociální sítě
      • Facebook
      • Google+
      • Instagram
      • Kampaně na sociálních sítích
      • LinkedIn
      • Pinterest
      • Reklamy na Facebooku
      • Twitter
      • YouTube
    • Marketing
      • Budování značky
      • Content Marketing
      • Guerilla marketing
      • Marketing v neziskovém sektoru
      • Marketingové nástroje
      • Marketingový výzkum
      • Podpora prodeje
    • Praxe
      • Kreativní inspirace
      • Legislativa
      • Případové studie
      • Reportáže
      • Rozhovory
      • Tipy na akce
    • Public Relations
      • Formy PR
      • Interní komunikace
      • Krizová komunikace
      • Media Relations
      • Online PR
    • Video
      • Kreativní reklama
    • Smazat výběr
  • Zvolte období
    • Všechny
    • Poslední týden
    • Poslední měsíc
    • Poslední rok
1. 8. 2016 | Petr Michl

Abeceda Googlu: 2. kvartál přinesl meziroční nárůst příjmů o 21 %



Mateřská společnost Googlu, Alphabet, nechala nahlédnout do svých účetních knih za 2. kvartál letošního roku. Její celkové příjmy činí 21,5 miliardy dolarů, což je o 21 % více než tržby před rokem za stejné časové období.

Když se podíváme na čísla podrobněji, zjistíme, že průměrná cena za reklamní proklik se meziročně snížila o 7 %. Navýšení příjmů je pak důsledkem toho, že se Googlu daří zobrazovat více reklamy. Agregovaný počet placených kliků se zvýšil o celých 29 %.


Toto číslo je možné díky tomu, že Googlu začíná jít propagace na mobilních zařízeních. Přesněji řečeno: lidé čím dál více vyhledávají i na mobilech a jsou na nich ochotni klikat na reklamy. Nárůst příjmů připsala úspěchům v mobilním vyhledávání i finanční ředitelka Alphabet, Ruth Porter.

Celý Earning Call společnosti si můžete prohlédnout na videu níže.

Ze srovnání příjmů Googlu v jednotlivých kvartálech za poslední dva roky je patrná rostoucí tendence. Facebook ovšem ve vzájemném srovnání roste třikrát rychleji, minulý týden vykázal meziroční kvartální nárůst příjmu o 60 %. Je však přitom potřeba uvědomit, že kvartální příjmy Facebooku se pohybují pod 7 miliardami dolarů, tedy zhruba na třetině tržeb Googlu. Společnost modrobílého sociálního média má stále významný prostor k růstu, Google to má již obtížnější.

Je však dost možné, že v nedaleké budoucnosti budou významným zdrojem příjmů Alphabet i jiné věci než search reklamy. Termostat budoucnosti Nest zatím prodělává stovky milionů dolarů, Google má ale ve své společnosti X Labs řadu dalších projektů, které mu mají zajistit dlouhodobou životaschopnost. Má například našlápnuto k tomu, aby se v nedaleké budoucnosti stal dominantní silou v oblasti autonomních vozů.  

Tip redakce:

Nevíte přesně, které společnosti Alphabet zahrnuje? Objasní vám to článek Alphabet od A po Z. Kdo všechno patří do abecedy Googlu.

Nahoru
Podobné články:
Aktuální články: