Žebříček Storyclash: nejúspěšnější česká média a články v sociálních sítích za květen 2018

19. 6. 2018 | Petr Michl
Žebříček nejúspěšnějšího obsahu českých médií na sociálních sítích ukazuje, že Čechy trápí pyl a baví dezinformace. Zjistěte, co v květnu v sociálních médiích nejvíce táhlo.



Nástroj Storyclash přináší social media ranking jednotlivých médií na mnoha evropských i světových trzích a nově zahrnuje i ten český. Sleduje interakce jejich SoME účtů na Facebooku, Twitteru, Instagramu a YouTube. Interakce jsou přitom sumou všech lajků, sdílení, komentářů a reakcí, které jejich příspěvky  získají.

Žebříček tak ukazuje, která média a témata jsou v sociálních sítích nejsilnější.  V českém prostředí byl v květnu 2018 nejúspěšnější článek dementující, že by za pylový nálet mohla pouze řepka. První pětku nejsdílenějších článků opanuje hned dvakrát švédská legislativa, konkrétně úprava definice znásilnění na sex bez výslovného souhlasu. Jen je škoda, že o 6 tisíc sdílení více než fakticky správný článek na Novinky.cz má dezinterpretace na EuroZprávy.cz mluvící chybně o nutnosti písemného souhlasu před sexem doplněná náhledovým obrázkem s (jakoby muslimskou) ženou se zakrytou tváří. 

Ano, i uprchlíci se dostali do TOP 10. V první desítce se ale ocitl i poslanec Pirátů Vymazal těžící kryptoměnu ve služebním bytě a zpráva o rozsudku Nejvyššího soudu potvrzujícím, že Tomiu Okamurovi se může říkat nadále Pitomio.

Mezi nejúspěšnější média v sociálních médiích patřily Novinky.cz, Aktuálně.cz a Extra.cz. Bramborovou medaili berou ParlamentniListy.cz a apetit po „alternativní pravdě" pak dosvědčuje i obhájení 13. pozice portálu EuroZprávy.cz.