Výzkum: Content marketing je letos vnímán jako nejdůležitější oborová disciplína

13. 3. 2013 | Petr Michl
Která marketingová disciplína je v letošním roce světově nejdůležitější? Dle studie CopyPress tak vnímají vedoucí marketingoví manažeři content marketing.

Narůstající popularita content marketingu je v současnosti jedním z největších oborových trendů. Atraktivní obsah může být v dnešní době, kdy je pozornost lidí nesmírně fragmentovaná, skvělý prostředkem ke sdělení vlastního příběhu, na druhou stranu je ale jeho tvorba často velmi drahá. Navíc najít jeho správnou formu a vhodné distribuční kanály, které skutečně zaručí pozornost publika, může být nesmírně obtížné.

 

V jakém typu obsahu tedy spočívá největší návratnost investic? Dle výzkumu CopyPress, který dotazoval vysoké marketingové manažery po celém světě, to jsou články, často od odborníků z dané společnosti publikované a nejlépe v zavedených médiích. Tuto formu obsahového marketingu si pochvalovalo 62,6 % respondentů. 52,2 % pak vidělo největší benefit ve videích. Jedná se však o formát, který je vnímán jako obtížný. To, že je těžké dobré video vytvořit, uvedla téměř polovina dotazovaných (49,8 %), polovina z nich si také myslí, že je výroba videí předražená. Mezi dalšími obtížnými formáty byly uváděny infografiky, interaktivní média a pohyblivé grafiky.

 

Publikování článků nebo odborných zpráv se zdá jako jednoduší taktika. Mezi zaměstnanci se zpravidla alespoň průměrně nadaní autoři najdou, a dokážou tak článek napsat od stolu bez pomoci externích agentur. Na druhou stranu s sebou nesou články jiné výzvy. Mají být texty podepsány primárně svými autory nebo jen brandem jejich zaměstnavatelů?  První řešení sebou samozřejmě nese riziko, že pokud autor / odborník přejde ke konkurenci, může jí pak článek pomoci, ač byl vydán za nákladů soupeře na trhu. Dle výzkumu CopyPress se nicméně čtyři pětiny dotázaných přiklánějí k přiznání autorství a svázání textů se jmény firemních odborníků.

 

Studie dále potvrzuje, že je content marketing v očích odborníků čím dál důležitější. Když byli respondenti dotázáni na jejich hlavní zaměření v roce 2012, uvedlo ho více než 18,9 % marketérů. Předstihlo ho jen zaměření na email marketing a sociální média, SEO bylo u respondentů na stejné úrovni.  Ještě zajímavějším údajem je, že pro stávající rok považuje content marketing za svůj hlavní úkol téměř dvakrát tolik marketérů, konkrétně 34,8 %, což stačí na pozici nejdůležitější marketingové disciplíny v roce 2013.

Zdroje: www.emarketer.com, www.copyress.com

Štítky dokumentu: Marketingový výzkum
Sdílejte tento článek:
Podobné články: