Reklama týdne: Tile – Lost Panda

18. 10. 2017 | Kristýna Vozková
Tento doják vás přesvědčí o tom, že nutně potřebujete sledovací zařízení Tile. Co byste si jinak počali, kdyby se vám ztratil váš nejlepší (plyšový) kamarád… a nebo cokoliv jiného?

Klient: Tile

Agentura: Deutsch a Smuggler

Země: USA

Seznamte se s Erniem. Ernie je ta nejroztomilejší plyšová panda v pleteném svetříku, kterou jste kdy viděli. A také ta nejsmutnější. Její majitelka, malá holčička Lucy, ji totiž ztratila na chodníku ve velkoměstě a Ernie se vydává na osamělou cestu domů. Téměř dvouminutový klip doplněný o melancholickou hudbu je dokonalým útokem na vaše slzné kanálky. Ernie se totiž nevědomky dostává dál a dál od své malé kamarádky, bezmocně natahuje tlapičky a dívá se kolem sebe nešťastnýma korálkovýma očima. A právě ve chvíli, když už na obrazovku pro samé slzy nevidíte a máte chuť okamžitě zachránit všechny skutečné i plyšové pandy na celém širém světě, se vše v dobré obrátí a Ernie se v pořádku vrátí domů.

Uf, to byl ale doják. Chudák Ernie! Tento tear-jerk vytvořil pro společnost Tile Mark Molloy. Ten svůj cit a nadání pro lehkou emocionální manipulaci se zákazníkem předvedl již v kampani pro Nissan s názvem „On the Shoulders of Giants“ z minulého roku nebo pro Samsung v roce 2014. Kromě geniality Molloye bylo k tvorbě klipu zapotřebí několika medvídků a celé řady vizuálních efektů.

Když něco ztratíme a poté to najdeme, je to neuvěřitelně dobrý pocit,“ řekl výkonný tvůrčí ředitel agentury Deutsch, Guto Araki. „Skutečnou výzvou však bylo vytvořit takové video, ve kterém bude na ztraceném předmětu opravdu záležet. Uvědomili jsme si, že pokud přetvoříme něco” na někoho”, můžeme získat krásný a emočně silný příběh”.

Ernieho strastiplná cesta domů je inspirována skutečným příběhem malé holčičky, která v přeplněném městě ztratila svého oblíbeného plyšáka, a právě díky Tile zařízení jej opět našla. Skutečný Ernie se samozřejmě ani nehnul z chodníku, kde jej dívka omylem upustila, a byl nalezený jejím tatínkem, který mu předtím do kapsičky obezřetně vložil sledovací  zařízení.

Jak uvedl marketingový ředitel společnosti Tile, Simon Fleming-Wood: „Našemu kreativnímu týmu přišlo velice efektivní vyprávět příběh z pozice plyšové pandy Ernieho, a znázornit tak představy malé holčičky o tom, čím si musel její malý kamarád projít. Hodní lidé, kteří mu pomohli vrátit se zpět, jsou metaforou pro komunitu v aplikaci Tile.”

Toto důmyslné sledovací zařízení vám umožní nalézt ztracené předměty, které se od vás nacházejí do vzdálenosti 60 metrů. Sestává z malého přívěsku vybaveného softwarem, který komunikuje za pomoci bluetooth, a aplikace přístupné pro Android i iOS. Pokud se vám také ztrácí váš nejlepší kamarád (nebo třeba partner), stačí vhodit mu do kapsy sledovací zařízení a uživatel aplikace Tile, který jej bude mít v dosahu, vás informuje o jeho přesné poloze. Společnost vás samozřejmě nenavádí ke stalkingu. Jen vám poskytuje možnost vždy najít to, co je pro vás důležité – v souladu se sloganem „together we find”.

Funkčnost samotné aplikace není v klipu vysvětlena. Jeho účelem je primárně zaujmout uživatele a přimět ho (kromě vyplácání všech kapesníků v okruhu několika kilometrů) vyhledat si další informace o inzerovaném produktu. Reklama bude běžet v televizi i online v 60, 30 a 15 vteřinových formátech, zatímco kompletní klip bude možné zhlédnout jen na stránkách tile.com a sociálních sítích společnosti. Společné příběhy Lucy a Ernieho můžete sledovat také v sérii online demo verzí, které obsahují celou řadu bližších informací.

Kdybyste Ernieho stále neměli dost, od minulého týdne se s ním můžete setkat na plakátech Lost panda” v ulicích New Yorku a San Francisca. O tom, že tuhle pandu čeká hvězdná budoucnost, svědčí mimo jiné i fakt, že bude součástí dětské knížky.

 

Vypadá to, že tahle panda teď bude zkrátka všude. Ještěže víme, že má příběh dobrý konec, jinak bychom nešťastného bloudícího Ernieho odteď vyhlíželi denně z okna. Nedávno jsme vás sice informovali o tom, že Amerika brojí proti citově manipulativním reklamám, společnosti Tile se ale podařilo dokázat, že v některých případech může fungovat naprosto geniálně a dokáže naopak podrthnout charakter inzerovaného produktu.

Zdroj: adweek.com

 

Kam dál?

Ernie není jediným důkazem toho, že v nás plyšáci vyvolávají silné emoce v jakémkoliv věku. Plyšový pár na letišti Heathrow  nám minulé Vánoce navodil pocity vánoční nostalgie spojené s cestami za těmi nejbližšími.

Štítky dokumentu: Kreativní reklama
Sdílejte tento článek:
Podobné články: