Facebook, Messenger a Instagram by mohly získat notifikace napříč aplikacemi

22. 5. 2017 | Petr Michl
Právě probíhající test slibuje mnohem více notifikací a snadnější přechod mezi aplikacemi Facebooku, Messengeru a Instagramu. Cíl? Udržet uživatele v rámci platforem Facebooku o něco déle.



Facebook vlastní celou řadu platforem, na kterých lidé tráví svůj čas. Proč by tedy nemohl spustit jejich notifikace napříč? Dle nových zpráv je přesně toto předmětem nového testu, který se má týkat mobilních aplikací Facebook, Messenger a Instagram.

Cílem je pochopitelně zvýšit engagement a čas strávený v jednotlivých aplikacích. Prvotní notifikace se objevují v rámci operačního systému telefonu spolu s těmi od dalších aplikací a telefonu samotného. Takto budete mít další připomenutí v podobě červených teček vedle jmen uživatelů, jak to ukazuje printscreen od odbornice na Facebook, Mari Smith, která na tuto funkcionalitu upozornila.

Facebook potvrdil tento test portálu Techcrunch, když uvedl:

„Provádíme velmi malý test, který má pomoci lidem objevit a spojit se s přáteli a věcmi, na nichž jim záleží. Zkoumáme způsoby, které pomohou lidem snadněji přejít mezi jejich účty na Facebooku, Messengeru a Instagramu.“

Pop-over okno se objeví, pokud uživatel klikne na profilovou ikonu uživatele na horní liště všech třech zmíněných aplikací. Ta poté ukáže souhrn notifikací (číslo v červeném kolečku značí počet nových příspěvků konkrétního uživatele) ze všech z nich. Cesta do jedné z vede přes kliknutí na řádek konkrétní aplikace.

Z rodiny platforem zatím chybí v testu jen WhatsApp. I na zmíněných třech ovšem lidé tráví nezanedbatelné množství času a toto je další pokus, jak ho ještě navýšit.

Právě multiplatformní přístup může Facebooku také pomoci udolat rivala, od kterého nepokrytě kopíruje: tedy od Snapchatu. Jan Řežáb ze Socialbakers k tomu napsal na konci března ve svém blogu na LinkedIn:

„Vše, co musí Facebook udělat je poměrně jednoduché: stačí, když přinese zážitek z publikace Stories v jeden. Vytvoříte jednu (Story) a publikujete ji na více platformách (Facebook, Instagram atd.) – poté se stane Snapchat zastaralým.“

Dle nás je dost pravděpodobné, že jeden z dalších testů Facebooku toto skutečně zkusí.

Zdroje: Techcrunch, Jan Řežáb / LinkedIn

Štítky dokumentu: Facebook Instagram

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: