7 nejlepších reklam, které nabídl letošní Super Bowl

2. 2. 2015 | Dan Škvařil
O čem je Super Bowl? O americkém fotbalu? Kdepak, pro nás je hlavně reklamním svátkem. Podívejte se na náš výběr 7 nejlepších spotů, co byly během něj odvysílány.

Spojené státy milují americký fotbal. Televizní vysílání finále národní fotbalové ligy (NFL), které každoročně sleduje přes 110 milionů fanoušků, představuje tradičně reklamní žně roku. Ceny za odvysílání bývají omračující. Letos vyšel půl minutový spot na rekordních 4,5 milionu dolarů, tedy o půl milionu více než v roce loňském. Za takové peníze se velké značky snaží přijít opravdu s něčím, co si diváci zapamatují, a proto si pomáhají jak mohou. Kromě klasických prostředků, jakými je dosazování celebrit či snaha o překvapivé a humorné pointy jsou reklamy také velmi často stavěny na silném příběhu plném emocí a důležitého lidského poselství. Podívejte se na náš výběr těch nejzajímavějších spotů.

Microsoft - Braylon O'Neill

Poselství o lepším světě nejsou v reklamě ničím novým. Příběh malého chlapce, který se učí žít s nožními protézami vylepšenými díky technologii Microsoftu, patří mezi ty věrohodnější. Mnoho společností využívá v reklamách silných sdělení, jejich zásluhy jsou ale často velmi abstraktní povahy. Na rozdíl od nich Microsoft poukazuje na to, jak svou technologií přímo přispívá k lepšímu světu. I díky tomu se tak může vydat tam, kde by to u ostatních hraničilo s lacinou hrou na emoce.

 

Carl's Jr. - Au Naturel

Nic naplat. Přestože si tvůrci spotů čím dál více uvědomují, že diváci chtějí i během jejich sledování používat mozek, vnadné modelky v reklamách stále oslovují. Reklamní strategie výrobce hamburgerů Carl's Jr. z tohoto faktu dlouhodobě těží a ani spot pro Super Bowl z ní nijak nevybočuje. Útěchou snad může být alespoň informace, že se v něm propaguje burger z masa, které neobsahuje hormony či antibiotika. I tak by však tato reklama mohla rovnou kandidovat na vítěze mezinárodní obdoby soutěže Sexistické prasátečko.

  

Mophie - All powerless

Mezi zaběhnutými hráči se pravidelně objevují také nováčci, kteří však také mají očividně co nabídnout. Mophie, výrobce dobíjecího zařízení pro mobilní telefony, uvádí letos dokonce svou první televizní reklamu vůbec. Minutový spot, jenž působí jako trailer na absurdní katastrofický film, vrcholí na konci vtipnou pointou, která dovádí naši závislost na mobilních telefonech do důsledku vskutku absolutního. Mophie navíc nabídl, že pokud se bude hrát přesčas, deseti tisícům šťastlivců nabídne své produkty v celkové hodnotě milionu dolarů. Co je to jeden milion, když už jich utratíte devět za odvysílání minutového spotu. Přesčas se nakonec nekonal, svým debutem však Mophie nezklamal.

 

Bud Light - Real life Pac-Man

Hipsteři milují retro a Pac-Man, který už dávno patří do počítačové prehistorie, oplývá magickou aurou i v době realistických 3D počítačových her. Bud Light navázal na loňské video, ve kterém se obyčejnému chlapíkovi poštěstí  zahrát si například stolní tenis s Arnoldem Schwarzeneggerem. Tentokrát je jinému mladíkovi jménem Riley po objednání piva Bud Light nabídnut nevšední zážitek, pokud je připraven na cokoli. Nadšeně svolí a my jej sledujeme, jak se ocitá uprostřed obřího bludiště, aby si za přítomnosti stovek diváků zahrál na živého požírače světelných teček. Na konci hry si sice nepotřese pravicí s bývalým guvernérem Kalifornie jako jeho předchůdce, svým nadšeným výraz ale napovídá, že neprožívá o nic méně radosti. Reklamu shlédlo již před hrou samotnou více jak 13 milionů diváků.

  

Newscastle Brown Ale - #BandOfBrands

Ne, toto není zrovna nejlepší reklama, ale zmínku si rozhodně zaslouží. Značka skotského piva Newscastle Brown Ale to letos dotáhla do přenosu Super Bowlu, ovšem přesně v linii svého sarkastického marketingu pod taktovkou agentury Droga5. Spojila se na ceně za vysílací čas spotu s dalšími subjekty. Díky tomu se reklamou během Super bowlu může chlubit 37 značek... a jedna stomatologická ordinace z Pittsburghu. Přiznejme si ale, že většinu slávy vydojil právě Newcastle Brown Ale (NLA). Nemluvíme o dojení náhodou, v jednou ze dvou spotů, kterým NLA lákal k účasti další značky hraje významnou úlohu - a jen toto video si vysloužilo více než 2 miliony zhlédnutí na YouTube.

 

 

KIA – The Perfect Getaway

 

Hrát si se zaběhlými postupy se vyplácí. KIA přišla s vtipným nápadem, jak ještě vytěžit z již stokrát opakovaného motivu projížďky automobilu dramatickou krajinou. Pierce Brosnan, hrdina akčních filmů a decentní gentleman v jedné osobě, je požádán aby si zahrál v jedné takové reklamě. Jeho očekávání se poněkud liší od představy zástupce společnosti, pro kterou má hrát, díky vtipné pointě se však nakonec rychle dohodnou. Skvělý příklad toho, jak během snahy o překvapení zároveň neutéct od toho, na co je zákazník zvyklý.

 

Clash of Clans – Pomsta 

Počítačové a mobilní hry to s překvapením v reklamě nemají jednoduché. Mnoho z nich také divákům nenabídne mimo tuctové animace nic zajímavého. To naštěstí nebyl případ hry Clash of clans, který propojila virtuální svět s tím skutečným a vše okořenila hlubokým a klidný hlasem Liama Neesona chystajícím se k odplatě. Pomsta bude sladká, ale i zde nechybí na konci ironie.

Letošní Super Bowl nabídl i spoustu dalších zajímavých spotů. Budweiser zopakoval loňský úspěšný nápad se štěňátkem, T-mobile obsadil sebe ironizující Kim Kardashian a nováček Wix.com představil neotřelým způsobem svou službu poskytování webových šablon pro všechny. I když asi žádný ze čtyř desítek spotů pravděpodobně nevstoupí do síně slávy, představují přesto spoustu zábavy a inspirace.

Štítky dokumentu: Kreativní reklama

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: