7 nejlepších virálních reklam roku 2012

12. 12. 2012 | Bednářová Daniela
Kosmonauti, zpívající modelové i umírající fazolky se letos virálně šířili rychlostí cyklisty na D1.
„Můžete mít ty nejlepší taktiky na světě a peníze. Když budete mít špatně strategii, neuspějete.“ 1
  • Jak zlepšit efektivitu prodeje?
  • Jak komunikovat se zákazníky?
  • Jak vycházet vstříc klientům?
  • Jak zpracovat funkční strategii?
Nezůstávejte pozadu!
Zanechte nám kontakt, obratem se s vámi spojíme.
Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
1 1 zdroj: Mark Ritson

Virální videa jsou kombinací dobrých nápadů, vtipu a excelentního provedení. Není sice vždy dopředu jisté, že se lidé chytnou a budou je sdílet, ale když se to podaří, je to pecka. Pro dosah virálních videí je ke své propagaci používá čím dál tím víc společností. A jak se blíží konec roku 2012, přichází i čas udělat menší shrnutí toho nejlepšího, co se letos ve světě virálních reklam událo.

 

1. Red Bull Stratos
Počin, který se zapsal do marketingových dějin i do dějin kosmonautiky. Pád Felixe Baumgartnera z heliového balónu z výšky 39 kilometrů živě přenášelo přes 40 televizních stanic v 50 zemích, live stream na internetu pak šlo sledovat na více jak 100 serverech. Další šíření probíhalo rychlostí Felixova pádu. Red Bull pro získání pozornosti neváhal strčit člověka na okraj vesmíru, první místo si zaslouží.

 

2. Abercrombie & Fitch - Call me maybe
Letní virální hitovkou se stalo video využívající popularity songu Call me maybe od Carly Rae Jepsen. Modelové společnosti Abercrombie & Fitch na YouTube nasbírali přes 17 milionů zhlédnutí.

 

3. Dollar Shave Club
Kreativní a vtipné video, které vzbudilo nemalé ohlasy. Zásilková předplatitelská služba na holící potřeby pro muže se prezentovala prostřednictvím svého generálního ředitele Michaela Dubina. Video už má více jak 7 milionů zhlédnutí a řadu pokračovatelů a napodobitelů. Například i u nás v podání Chlapské zásilky.

 

4. Dumb Ways to die
Jak zvýšit bezpečnost cestujících? Australská vlaková společnost se rozhodla upozornit své cestující na nebezpečí, které jim hrozí nejen při výskytu v kolejišti vlakových souprav metra, skrze vtipný animovaný song. I hloupá smrt může být podána s lehkostí a humorem.

 

5. Procter & Gamble
Vesmír, vtípky a odhalená těla fungují. Další věc, která zabírá, jsou i emoce. Na ty vsadila společnost Procter and Gamble v sérii spotů vzdávající hold maminkám olympioniků. Dojemné příběhy rozplakaly nejednoho marketingového tvrďáka.

 

Aby to nevypadalo, že se u nás ve virálním světě nic neděje, rozhodli jsme se do výběru zařadit i dva české zástupce. Kromě Viral Brothers, kteří pokračují ve své zažité práci s Debilními kecy, se ale letos objevilo i pár novinek.

6. Becherovka - Vzkaz v lahvi
Za těžkých časů prohibice se semkla skupina zaměstnanců Becherovky, aby vytvořila video na podporu tohoto tradičního likéru. Jejich osobní nasazení a roztomilý hudební doprovod by si zasloužil i větší míru sdílení.

 

7. Videoflot
Spot „Šílený cyklista na D1 Brno“ se chvíli tvářil jako záznam cykloblázna z policejní kamery. Nakonec se z něj vyklubala reklama na startup Videoflot, která si prorazila cestu i do zahraničních médií.


Zdroje: www.mashable.com, www.adweek.com, www.viralvideochart.unrulymedia.com


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: